Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja attiekties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi.

01 65 pamatskola.jpg
02 65sk.jpg
SākumsProjekti Latvijas Skolas Soma

 

Aktuālā informācija par mācību procesu

  • 1.-4. kl. skolēni uzsāk mācības attālināti

  • 5.-12. kl. skolēni turpina mācības attālināti

 

Matemātikas un tehnoloģiju jomas nedēļas ietvaros, skolēni piedalījās olimpiādēs, konkursos “Sudoku – 2021” un “Ķengurs”, taisīja origami “Kubs”, krāsoja ģeometriskus ornamentus un meklēja interesantus un radošus risinājumus, piedaloties fotokonkursā “Es un matemātika”.
Matemātikas un tehnoloģiju jomas nedēļas ietvaros, skolēni piedalījās olimpiādēs, konkursos “Sudoku – 2021” un “Ķengurs”, taisīja origami “Kubs”, krāsoja ģeometriskus ornamentus un meklēja interesantus un radošus risinājumus, piedaloties fotokonkursā “Es un matemātika”.
Arī šogad, neskatoties uz attālināto mācību procesu, mēs varējām realizēt mūsu skolas tradīciju - Lieldienu koks! Paldies mūsu skolēniem, viņu vecākiem un skolotājiem!   Saulainas Lieldienas!
Arī šogad, neskatoties uz attālināto mācību procesu, mēs varējām realizēt mūsu skolas tradīciju - Lieldienu koks! Paldies mūsu skolēniem, viņu vecākiem un skolotājiem!   Saulainas Lieldienas!
5.a klases skolnieci Valeriju Vavilovu  ar veiksmīgu piedalīšanos Rīgas pilsētas 71.matemātikas olimpiādēPaldies skolotājai Maritai Bobrovai
5.a klases skolnieci Valeriju Vavilovu  ar veiksmīgu piedalīšanos Rīgas pilsētas 71.matemātikas olimpiādēPaldies skolotājai Maritai Bobrovai

             Rīgas 65. vidusskolas 6.a,7.a,7.b, 8.a, 8.b un 9.a klašu skolēniem no 11. līdz 31. maijam bija iespēja piedalīties virtuālās video nodarbībās un iepazīties ar Iluzionisma teātra, muzeja "Mystero" veidotāju un  burvju mākslinieku Dace, Dante un Enrico Pecolli (Pezzoli) burvju skatuves mākslas noslēpumiem un uzzināt par attīstības iluzionisma vēsturi Latvijā un pasaulē.
Bija unikāla iespēja ielūkoties visās iluzionisma muzeja "Mystero" istabās (Alberta hallē, Zelta istabā, Hudini  istabā, Mistēriju istabā un citās). Uzzināt, kurš ir pirmais zināmais burvju mākslinieks pasaulē un, kurš ir populārākais burvju triks pasaulē, redzēt to arī nodemonstrētu. Skatītājiem bija iespēja iemācīties trīs burvju trikus, kā arī viens burvju triks tiks izspēlēts virtuāli. Apmeklētāji bija liecinieki cilvēka levitācijas iespējamībai, "trīsgalvainas Amazones džungļu puķes" esamībai un "runājošas galvas" ilūzijai.
Bija iespēja ieskatīties iluzionisma vēsturē Latvijā, uzzināt par spilgtākajiem Latvijas iluzionistiem 19. gadsimtā un 20. gadsimta sākumā. Apmeklētāji uzzināja, kāpēc burvju mākslinieks Borsuks rija akmeņus un par kādiem nopelniem Buhāras emīrs uzdāvināja Latvijas iluzionistam J. Štrausam zelta piespraudi ar briljantiem.
Virtuālās nodarbības laikā skatītāji tika aicināti doties līdzi ekskursijā pa maģisko Iluzionisma muzeju un teātri divos stāvos.
Nodarbības mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību, lai popularizētu šīs unikālās mākslas attīstības iespējas. Šis video materiāls ir arī unikāla iespēja redzēt tikko kā atvērto Iluzionisma teātri, muzeju "Mystero" gandrīz klātienē.
    Muzeja veidotāji, pasaulē atzītie iluzionisti Dace un Enriko Pecolli muzeja eksponātus, kuri izvietoti stikla stendos, vāca tos vairāk kā 25 gadus. Kopumā ir savākti vairāk nekā seši tūkstoši priekšmetu, kas tika izmantoti fokusos, trikos un ilūziju radīšanā sākot no viduslaikiem. Par savu muzeju Dace un Enriko Pecolli saņēmuši Gada balvu kultūrā "Baltais zvirbulis" no Rīgas Domes izglītības, kultūras un sporta departamenta.
7-8    kl.skolēnu atsauksmes: “Ekskursija - aizraujoša un ļoti interesanta! Noteikti iesaku visiem to apmeklēt! Paldies! “. “Izrāde bija viegli skatāma. Patika, jo varēju iemācīties trikus. Tas nebija nemaz tik viegli.” “Es labprāt noskatītos vēlreiz šāda veida izrādi, jo daudz faktu no vēstures. Gide izskaidroja ar ļoti daudz detaļām un interesanti stāstīja. Man nebija nekas kas nepatika, man patika viss.”
 “Man ļoti patika skatīties un mācīties par ilūzijas pagātni un es arī iemācījos dažus trikus.”
“Bija ļoti interesanti fakti un priekšnesumi. Es uzzināju vairāk par ilūzijām.”

 Ārējais skats uz “Mystero” muzeju   Rīga, Vienības Gatve ielā, 30

         Rīgas 65. vidusskolas 7.a, 8.b un 9.b klašu skolēniem no 11. līdz 31. maijam bija iespēja baudīt audiovizuālo koncertlekciju “Mūsu maestro. Raimonds Pauls”. Par godu Maestro 85 gadu jubilejai pazīstamie un spilgtie jaunās paaudzes mūziķi- dziedātāja Rūta Dūduma Ķirse un komponists Jānis Ķirsis, sadarbībā ar Kultūrizglītības programmu "Latvijas skolas soma”, ir sarūpējuši audio-vizuālu koncertlekciju par Raimondu Paulu. Tas ir muzikāls stāsts par Raimonda Paula daiļradi - laikmetu, kurā viņš mācījies, strādājis, kā arī par Maestro šodienas muzikālajām gaitām.       
        Koncertlekcijas laikā skolēniem tika dota iespēja iepazīt Maestro jaunības aizraušanos – klasisko un džeza mūziku, kuru viņš spēlēja un interpretēja, studējot Konservatorijā : Džordža Geršvina “Summertime”, Leonarda Bernstaina mūziku, Skota Džoplina regtaimi, Sergeja Rahmaņinova skaņdarbus u.c., kā arī skaņdarbus, kas tapa laikā, kad R. Pauls aktīvi darbojās Latvijas Radio 1.ierakstu studijā pagājušā gadsimta 60. un 70.gados – gan dziesmas, gan arī mūziku teātra izrādēm un kinofilmām. Skolēniem tika dota iespēja uzzināt par cilvēkiem, ar kuriem Maestro ir sadarbojies. Dziesmu vārdu izveidei Raimondam Paulam ir palīdzējuši daudzi zināmi dzejnieki, kā Jānis Peters, Andrejs Vozņesenskis, Vilis Plūdonis, Austra Skujiņa, Guntars Račs, Jānis Poruks, Alfrēds Krūklis, Ojārs Vācietis, Inese Zandere, Leons Briedis, Māra Zālīte, Iļja Rezņika un citi. Raimondam Paulam ir bijusi laba sadarbība ar daudziem solistiem – Margaritu Vilcāni, Viktoru Lapčenoku, Zigfrīdu Muktupāvelu, Noru Bumbieri, Ojāru Grīnbergu, Laimu Vaikuli, Anci Krauzi un Edgaru Zveju –, kā arī vairākiem jaunajiem izpildītājiem: Dināru Rudāni, Ralfu Eilandu, Agnesi Rakovsku, Kristīni Prauliņu, Gunāru Kalniņu, grupu “Nando” un daudziem citiem. “Par pēdējo lapu”, “Autobraucēju dziesmiņa”, “Genoveva”, “Brauciet lēnām pār tiltu
      Arī šodien lielāko daļu laika savā radošajā ikdienā Maestro pavada ierakstu studijā un koncertzālēs, kurās pulcē labākos Latvijas mūziķus un laika biedrus.
2019. gadā Maestro Raimonds Pauls nospēlēja 130 koncertus. Viņš, neapšaubāmi, ir mūzikas leģenda, kas ir pieejama gan tūkstošu lielai mūzikas gardēžu auditorijai, uzstājoties kopā ar pasaulslaveniem diriģentiem, orķestriem un solistiem, gan bērniem viņu pirmsskolas mācību iestādes izlaidumā. Divi jaunie mūziķi – programmas vadītāji Rūta Dūduma-Ķirse un Jānis Ķirsis izauguši ar Maestro mūziku un tādēļ lieliski spēj ar to iepazīstināt jauno paaudzi.
Skolēnu atsauksmes  par lekciju:
“ Domāju, ka šī īsā dokumentālā filma par Raimondu Paulu ir kā atklājums, jo daudzi mana vecuma bērni nezina par mūsu leģendāro latviešu mūziķi. Nekautrējos teikt, ka vēlētos uzzināt vēl par daudz citiem latviešu mūziķiem. Kad noskatījos šo filmu, atcerējos sevis iecienītas latviešu mūziķu dziesmas, uzzināju, ka to autors ir R. Pauls!  Šodien ir daudz pusaudžu, kuriem interesē Latvijas kultūras vēsture. Paldies!” (7.klases skolniece)
“Raimonda Paula radītā daiļrade ir neatsverama sastāvdaļa Latvijas mūzikā, tādēļ arī pus gadsimtu atpakaļ radītas melodijas vēl joprojām tiek izpildītas un ir zināmas arī jaunākajām paaudzēm.” (8. klases skolēns)
Skolēni atzina, ka koncertlekcija neļāva ne uz mirkli zaudēt modrību un interesi dažādo muzikālo fragmentu, kā arī paša R. Paula asprātīgo atbilžu, humora dēļ. Koncertlekcijas vadītāju duets  atklāja komponista lielas darba spējas un nerimstošo jaunradi.

Mūsu Maestro Raimonds Pauls

1.a - 6.a klases skolēni kopā ar klases audzinātājām (S. Barabaškina, I.Siskova, N.Račkova, O.Ņičiporuka, M.Bobrova, N.Šataikina ) iepazinājās ar teātra mākslu – pantonīmu, ieguva prieku un gandarījumu, skatoties izrādi.

Izrādes noslēgumā skolēni varēja vingrināties pantomīmā un akrobātikā, ko piedāvāja mākslinieki.

5.a skolēnu atsauksmes:

Milena: Man patika priekšnesums. Tas bija interesanti un dažos brīžos  smieklīgi. Visvairāk no izrādes, kas man patika, kad aktieris iekāpa dzeltenajā lielajā bumbā, es ļoti baidījos, ka tā var plīst.

Valērija: Man ļoti patika cirks un pantomīma.Šīs dejas un spilgtie dalībnieki bija elpu aizraujoši. Kas attiecas uz mani, tas bija forši un jautri.

Alisa: Man patika cirks un pantomīma, viss bija jautri un smieklīgi, man ļoti patika dalībnieku dejas.

6.a skolēnu atsauksmes: Skolēnu domas par izrādi dalījās. Nevienu neatstāja vienaldzīgu cilvēks - iguāna, kas spēja ielīst mazā kastītē, kā arī priekšnesums ar lielo balonu. Bija interesanti  uzzināt, kas ir pantomīma – izrāde mūzikas pavadījumā ar žestiem, kustībām, bet bez runāšanas.Patika Valērijs Komisarenko – cilvēks - iguāna bez kauliem.Visvairāk patika priekšnesums cilvēks burbulī un cilvēks nelielā kastē, ka arī meitene, kura apmainījās vietām ar vīrieti akā.

 

2021. gada 27. aprīlī 12.klases skolēnu zināšanas  kinomūzikas kultūrā   programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros papildināja koncertlekcija "Kino mūzikas vēsture". Tajā skolēni izzināja interesantus faktus par kino attīstību no mēmā kino laikiem līdz mūsdienu titulētākajām filmām Latvijā un pasaulē, ko skolēniem piemērotā, atraktīvā veidā atklāja mūziķi Mikus Abaroniņš (vokāls) un Arta Abaroniņa (klavieres čells, vokāls). Stunda bija ļoti pārdomāta, uzsvars tika likts uz izpildītājsastāvu – solo (tenors), solo instruments (čells). Mūzikas skaņojums bija ļoti augstas kvalitātes. Programmā tika iekļauti fakti no vēstures, kā radās kino mūzika. Tika aktualizēti pasaulē labi zināmi skaņdarbi no filmām un animācijas filmām. Visas nodarbības laikā skolēniem bija iespēja ceļot interaktīvajā un fantāziju pasaulē – katram skaņdarba atskaņojumam tematiski izvēlēts un demonstrēts 3D fons, kas skolēniem neļāva garlaikoties klausīšanās procesā.

Arī pateicoties programmas “Latvijas skolas soma” aprīlī 12. klases izglītojamajiem bija iespēja noskatīties tiešsaistes koncertlekciju “Sprādziens mūzikā”.

Koncertlekcijā izglītojamie tika iepazīstināti ar to, kā populārā mūzika ir attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock’n’roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitie, 90. gadu popkultūra un mūsdienās.

kollaz