Lietojot šo mājaslapu, Jums ir iespēja pieņemt mājaslapas sīkdatņu izveidošanu un iespēja attiekties no mājaslapas sīkdatņu izveidošanas (ja vien Jūsu pārlūkprogramma nav iestatīta nepieņemt sīkdatnes). Jums jāņem vērā, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi.

01 65 pamatskola.jpg
02 65sk.jpg
SākumsProjekti Latvijas Skolas Soma

 

Aktuālā informācija par mācību procesu

  • 1.-3.klašu bērniem mācības notiek parastajā režīmā- klātienē.

  • 4.-9.klašu skolēni līdz 15.novebrim mācās attālināti

 

Matemātikas un tehnoloģiju jomas nedēļas ietvaros, skolēni piedalījās olimpiādēs, konkursos “Sudoku – 2021” un “Ķengurs”, taisīja origami “Kubs”, krāsoja ģeometriskus ornamentus un meklēja interesantus un radošus risinājumus, piedaloties fotokonkursā “Es un matemātika”.
Matemātikas un tehnoloģiju jomas nedēļas ietvaros, skolēni piedalījās olimpiādēs, konkursos “Sudoku – 2021” un “Ķengurs”, taisīja origami “Kubs”, krāsoja ģeometriskus ornamentus un meklēja interesantus un radošus risinājumus, piedaloties fotokonkursā “Es un matemātika”.
Arī šogad, neskatoties uz attālināto mācību procesu, mēs varējām realizēt mūsu skolas tradīciju - Lieldienu koks! Paldies mūsu skolēniem, viņu vecākiem un skolotājiem!   Saulainas Lieldienas!
Arī šogad, neskatoties uz attālināto mācību procesu, mēs varējām realizēt mūsu skolas tradīciju - Lieldienu koks! Paldies mūsu skolēniem, viņu vecākiem un skolotājiem!   Saulainas Lieldienas!
5.a klases skolnieci Valeriju Vavilovu  ar veiksmīgu piedalīšanos Rīgas pilsētas 71.matemātikas olimpiādēPaldies skolotājai Maritai Bobrovai
5.a klases skolnieci Valeriju Vavilovu  ar veiksmīgu piedalīšanos Rīgas pilsētas 71.matemātikas olimpiādēPaldies skolotājai Maritai Bobrovai

Skola mācību procesā aktīvi izmanto digitālās kultūras norises
programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros. Izrāde “Misija- Zeme”.

1.,3. un 4.klašu skolēni 1.decembrī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros tiešsaistē skatījās
teātra izrādi “Misija - Zeme”. Laikā, kad aktieru spēli nav iespējams noskatīties teātrī, “Dirty Deal
Teatro” radījis zinātniskās fantastikas izrādi bērniem, kas skolēniem bija iespēja noskatīties tiešsaistes
platformā Zoom. Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”, skolēni izrādi varēja noskatīties savās
klasēs. Šī bija iespēja noskatīties izglītojošu izrādi par to, kā radusies Zeme un dzīvība uz tās, par
apkārtējo vidi un cik svarīgi ir to saglabāt.Visa aktieru komanda un pārējie izrādes dalībnieki spēlēja
dzīvu izrādi, kuras laikā bija iespēja uzdot jautājumus, dot padomus vai komentēt notikušo. Skolēni
juta līdzi visiem galveno varoņu piedzīvojumiem. Skolēniem izrādes laikā tika rosinātas arī pārdomas
par mūsu katra atbildīgu rīcību, lai saglabātu dabu, kas mums katram tik svarīga.Skolēni iepazinās ar
zinātniskās fantastikas atmosfēru un noskaidrojuši, kas ir magnētiskās vētras, skābais lietus un
kiberērglis. Izrādi veidojusi režisore Inga Tropa kopā ar aktieriem Elizabeti Skrastiņu un Jāni Kroni.
Skolēni varēja redzēt, kā aktieri taisa dažādus specefektus un kā tas izskatās izrādē. Piemēram, izrādes
“lodziņā” redz, ka aktieri skrien pa lielu vēju, bet aizkulišu “lodziņā” var redzēt, ka viņi skrien uz vietas
un  viņiem vējš  nemaz nav. Aktieri paši purina savus lietusmēteļus. Pēc izrādes bērni teica, ka tā jau
nebija tikai izrāde, bet teātris kopā ar dabas zinībām un vēsturi. Dažiem bērniem bija dalītas izjūtas, jo
neizprata izrādes būtību. Kad pēc izrādes pārrunājām, kas patika vai nepatika, tad bērni  neizteica vēlmi
kādreiz atkal ko tādu noskatīties, daudziem izrade nepatika. “Ne visiem zinātniskas fantāzijas var
patikt”- tādas bija domas 4.klases skolēnu vairākumam. 1. un 3. klašu skolēni izteica vēlmi uzzīmēt
pēc izrādes zīmējumus par kosmosu un dinozauriem.

Izrāde "Misija Zeme"

     Pateicoties programmai “Latvijas skolas soma” mūsu skolas 2.a,5.a un 7.a klašu audzekniem bija lieliska iespēja piedalīties Iluzionistu un ziepju burbuļu meistaru Pecolli  krāšņā šovā ar ziepju burbuļiem, lāzeriem un specefektiem. "Bubblelandia" ir vieta, kura darbība risinās zemūdens pasaulē - vietā, kur apstāties, pasapņot, ieklausīties, ieskatīties, papriecāties, atveldzēties, izsmieties, izbrīnīties - mūsu dvēseles Okeānā.  Iluzionistu Pecolli veidotā mūsdienu cirka izrāde ar oriģināliem izteiksmes līdzekļiem izstāsta ļoti aktuālu stāstu par to, kā cilvēks pats atklāj un attīsta savu potenciālu. Visa izrādes darbība notiek it kā zemūdens pasaulē un skolēni kopā ar galveno izrādes mākslinieku Mr. B (vadošais pantomīmas mākslinieks Latvijā Pēteris Rimss) izrādes laikā sastopas ar vairāk vai mazāk reāliem zemūdens iemītniekiem:  jūras zirdziņiem, drakoniņiem un citām krāšņām radībām.  Pateicoties viņiem, skatītājs uzzina daudz vairāk pats par sevi, lai izrādes beigās saprastu, ka laime nav jāmeklē nekur ārpusē, bet katram sevī pašā, un mums ir dotas visas iespējas to paveikt. Izrādē izmantoti dažādu skatuves mākslas jomu elementi, t. sk., cirka māksla (ziepju burbuļu māksla, burvju māksla, akrobātika, žonglēšana utt.), aktiermeistarība, zīmēšana ar smiltīm, deja, pantomīma, kā arī specefekti un oriģināla skatuves scenogrāfija. Izrādē uzstājās - Ziepju Burbuļu meistari Pecolli, dejotājas Dace Jonele un Gunta Liepiņa, žonglieris – Dmitrijs Bubins, smilšu gleznotāja – Zane Pumpure - Prāmniece, kontorsionists akrobāts – Valērijs Komisarenko. Skolēnu atsauksmes apkopojums par cirka izrādi: Skolēniem patika cirka elementi, žonglēšana, akrobātika, vingrojumi ar lielu balonu, triki ar burbuļiem, kā veidojās burbuļi, zīmēšana ar smiltīm, patika tēli, bet  daļa skolēnu izteicās, ka būtu interesantāk to visu redzēt klātienē. Skatoties video, nav tik efektīvi, kā tas būtu klātienē. Skolēniem ļoti patika izrāde, pēc skatīšanās viņi uzzīmējuši daudz zīmējumu par zemūdens pasauli. Paldies projektam”Latvijas skolas soma”!

Cirka izrāde "Zemūdens burbuļi"

Video nodarbība - laboratorija “Skaņu detektīvs”
Nodarbības laikā 25.11.2021. 8.-9. klašu skolēniem kopā ar mūzikas skolotāju A. Kubersku
bija iespēja iepazīties ar skaņas pasauli, apzināties tās saikni ar kultūras norisēm, izzināt, kā top
dziesmu ieraksti, mūzika kinofilmām, reklāmām un kā tā nonāk līdz klausītājam, ielūkojoties
skaņu laboratorijā, lielākajā un modernākajā skaņu ierakstu studijā Baltijā - kultūrtelpā AUSS,
kas atrodas Rīgā.
Lai skolēni labāk izprastu mūzikas klātbūtni ikdienā, latvijas mūziķis Jānis Ķīrsisis, kas vadīja
nodarbību, iepazīstināja gan ar skaņu pasaules vēsturi, ar Latvijas Radio 1. studiju, kurā tapa
latviešu mūzikas pirmie ieraksti - Raimonda Paula mūzika, Latvijas radio kora ieraksti, un citiem
vēsturiski interesantiem faktiem. Mūziķis pieminēja Radio rūpnīcu, vinila plašu ēru, JZ
mikrofonu ražotni un citus veiksmes stāstus, kas ir neatņemama kultūras procesu radīšanas daļa.
Šajā nodarbībā skolēniem bija iespēja iepazīties ar to, ko un kāpēc dzirdam savos telefonos,
datoros, televizoros, atskaņotājos, braucot automašīnā vai autobusā vai skatoties filmas, un daudz
ko citu, kas veicināja izpratni, cik nozīmīga loma kultūras radīšanas procesā ir tieši skaņai un
tehnoloģijām. “Skaņu detektīva” laboratoriju papildināja vēsturisko foto un video fragmenti, kā
arī skolēniem sagatavotas darba lapas, kuras bija iespēja aizpildīt pēc nodarbības.
Laboratorijas “Skaņu Detektīvs”viena 9.a kl. skolēna aizpildīta darba lapa ar atbildēm
(piemērs):
Nosauc vismaz uzņēmumus, kas Latvijā ražo mikrofonus?
а)  JZ Microphones         
2. Nosauc vismaz 3 instrumentus, kas orķestrī veido plašu skaņu spektru?
a) Sitamie jeb perkusijas instrumenti ( timpāni, ksilofons)  b) Koka pūšamie instrumenti
( flautas, obojas)c) Metāla pūšamie instrumenti ( trompetes, trombone)
3. Kā sauc ēku, kurā kādreiz atradās visā PADOMJU savienībā modernākās telpas, kurās mērīja
skaņu?
4. Izskaidro saviem vārdiem, kas ir skaņa?
Skaņa ir viļņains gaisa spiediens. skaņa ir tas, ko mēs uztveram ar ausi. skaņa tiek attēlota kā
mehānisko vibrāciju pārnešana no vienas vietas uz otru.
5. Kas ir “absolūtā dzirde”?
laba dzirde ir tad, kad tu vari atkārtot skaņas, dziedāt vai paņemt instrumentā iepriekš dzirdētas
melodijas. 
6. Kas ir “virtuālais” instruments?
Virtuālais mūzikas instruments ir programma, kas ģenerē audio straumi, pamatojoties uz
ienākošajiem MIDI ziņojumiem un vadības parametriem, un nosūta to uz izvēlēto audio izvades
portu.   
7. Izskaidro, kā iespējams ierakstīt skaņu vinila platē? Ieraksts netiek veikts tieši vinila formātā.
Ieraksts tiek veikts uz tērauda diska, kas pārklāts ar plānu vara kārtu, izmantojot rekorderu. Tā
ierakstīšanas galviņa ar griezēju "izskrāpē"; skaņu celiņu uz vara. Pastiprināts un frekvences
svērtais signāls tiek padots uz galviņu.
8. Cik ilga ir pasaulē garākā skaņas atbalss ?- vairāk par 60 sekundēm
9. Kā sauc pasaules slavenu dziedātāju, kurš ir ieraksītijis savu balsi Latvijas Radio 1. studijā ?
Pirmo reizi Latvijas Radio 1. studijā - ansamblis "Arcandela" ar pasaules tautu mūziku.   
10. Kādu skaņas efektu var panākt, pārlaužot smaržīgo seleriju:selerijas skaņa ir lauzta kaula
skaņa.

Fotoattēlā "Skaņu detektīvs" 25.11.2021

«Lāčplēša dienā» – izglītojošs un muzikāls stāsts par Latvijas vēstures notikumiem.
Par godu 11. novembrim, Lāčplēša dienai, mūsū skolā jau pazīstamie mūziķi – dziedātāja Rūta Dūduma-Ķirse un komponists Jānis Ķirsis ir radījuši audiovizuālu koncertlekciju “Lāčplēša dienā” .  Koncertlekciju bija iespēja noskatīties visiem 5. - 9. klašu izglītojamajiem no 11.11.2021. - 18.11.2021.
Koncertlekcijā skolēni klausījās muzikālu stāstu par Latvijas vēstures notikumiem Lāčplēša dienā, atceroties un godinot visus, kuri izcīnījuši neatkarīgu Latvijas valsti. Lāčplēsis ir simbolisks latviešu tēls, kas ir aprakstīts literatūrā un filmās, arī mūzikā; tas simbolizē tautas diženumu, bet viņa varonība simbolizē cilvēka drošsirdību, aizstāvot dzimteni no iebrucējiem. Programmā skanēja fragmenti no Zigmara Liepiņa rokoperas “Lāčplēsis”, mūzika no kino filmām: "Rīgas sargi", "Baigā vasara", "Nameja gredzens", "Vella kalpi" un "Pūt, vējiņi”, kā arī citu latviešu komponistu radītā patriotiskā mūzika.
Koncertlekcijas muzikālo vēstījumu papildināja vēsturiski fotouzņēmumi, video fragmenti, kā arī skolēniem sagatavotas darba lapas, kuras bija iespēja aizpildīt pēc koncertlekcijas noskatīšanās.

Fotoattēlā koncertlekcijas kadrs

4.a klase izmanto iespēju attālināti skatīties multiplikācijas filmu
“Saule brauca debesīs”.
4.a klases skolēni 4. novembrī projekta “Latvijas skolas soma’’ ietvaros tiešsaistē skatījās
Splendid Palace multiplikācijas filmu “Saule brauca debesīs”. Pēc multfilmas noskatīšanās katrs
zīmēja, kas likās pats interesantākais.
Kopīgi pārrunājot multfilmā atainotos notikumus, nospriedām, ka skolēniem patika sižets un
varoņi. Pasaka bija interesanta, krāsaina un aizraujoša. Daži varoņi bija mīli, daži smieklīgi un
briesmīgi.  Skolēni ar prieku skatījās multfilmu.

Fotoattēlā 4.a kl. skolēna zīmējums